WOLF-Garten Ambition 42 E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WOLF-Garten Ambition 42 E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

PvdH 18-02-2014
Geschreven voor: WOLF-Garten Ambition 42 E

Na een Wolf Garten maaier te hebben gehad uit 1996 die het altijd perfect had gedaan maar nu toch wel op was besloten we dat we weer een Wolf wilden en hebben deze aangeschaft, een iets grotere dan onze oude vanwege ons grote grasveld.
Een teleurstellende ervaring!
De grasmaaier liet vanaf het begin veel gras liggen, zelfs als de opvangbak helemaal leeg was. Enige mogelijkheid was om het gras 2x te maaien, de 2e keer zoog hij dan alleen het gras op. Na contact met Wolf is de machine naar een Wolf service punt gegaan. Die hebben hem gecontroleerd. Conclusie: technisch is de machine 100% in orde maar ze bevestigden dat hij idd veel gras liet liggen. Maar ze konden ons niet verder helpen. Advies van hoofd kantoor Wolf was om voortaan maar 2 a 3 per week te maaien en dat het design van de huidige maaiers anders was. Op onze vraag waarom de nieuwe maaiers het slechter doen dan de 20 jaar oude modellen kregen we helaas geen antwoord. Verder wilde Wolf ons niet helpen. Uiteindelijk heeft de winkel onze grasmaaier terug genomen, ondanks dat hij al gebruikt was. Netjes van ze! (Grasmaaierstore, Coolblue)

TC911 26-05-2012
Geschreven voor: WOLF-Garten Ambition 42 E

De grasmaaier is wat zwaar en daardoor wat minder makkelijk in het gebruik.De maaier kun je overigens makkelijk vooruit duwen. Perfect maairesultaat mede door de vele instelhoogtes. Aanrader als je een wat groter grasveld hebt.

BikerR1 03-10-2011
Geschreven voor: WOLF-Garten Ambition 42 E

Ik zat nog te twijfelen tussen Benzine en Electra maaier, maar het is toch een Electra WOLF geworden.
De Wolf ziet er leuk uit, maar wel veel plastic. De opvangbak geeft al snel aan vol te zijn en laat dan gras achter, terwijl dit niet zo is. Ook qua prestatie van de motor had ik meer verwacht. Bij de geringste weerstand komt komt hij niet echt op toeren en dat merk je al snel. Persoonlijk zou ik meteen weer een benzine maaier hebben gekocht als de benzine niet zo duur zou zijn geweest. Mijn vorige grasmaaier is zonder problemen 16 jaar meegegaan met een prachtige staat van dienst.

Jelke 09-09-2011
Geschreven voor: WOLF-Garten Ambition 42 E

Een geweldig apparaat! Ik had een Bosch Rotak van hetzelfde kaliber, die ik al die tijd al niet zo geweldig vond maar je hebt hem nu eenmaal en je doet het er mee. Van de Bosch is de motor nu stukgegaan (wel pas na 6 jaar) dus was het tijd voor een nieuwe. De WOLF Garten is ten opzichte van de Bosch beter handelbaar, veel stiller en het maairesultaat is uitstekend! Ook lang en wat vochtig gras doet ie moeiteloos. Vandaar m'n hoge cijfers voor gebruiksgemak en maairesultaat.
Het in elkaar zetten van de machine was een fluitje van een cent. Over duurzaaamheid kan ik nog weinig zeggen maar alles doet solide aan (meer dan de Bosch) dus dat zal ongetwijfeld goed zitten.